Tikkie contentcampagne

Etentje voorgeschoten? Je geld terugvragen is vanaf nu heel eenvoudig. Met de gratis App Tikkie. Daarmee verstuur je betaalverzoekjes via WhatsApp. BrandBase verzorgde voor ABN AMRO de introductiecampagne voor de app. Tikkie werd door middel van het bekende spel tikkertje geïntroduceerd bij het publiek. Met behulp van een teaserfilm waarin tikkertje werd gespeeld met onbekenden op straat en een online-game waar tikkertje op inventieve wijze digitaal werd doorvertaald.

Oplossing

Door een groot onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren rondom het ‘voorschieten’ van geld aan je vrienden en familie, hebben we via free publicity Tikkie onder de aandacht gebracht. Daarnaast hebben we met een serie humoristische films Nederland geïnspireerd met momenten waarop je eigenlijk niet zonder Tikkie kan. Denk aan het delen van de rekening bij een avond stappen, bij het kopen van een gezamenlijk cadeau etc.

Deze korte films en de bijbehorende mobiele campagne tonen herkenbare situaties, maar dan wel vanuit een onverwacht perspectief … De acteurs liggen namelijk op de grond terwijl zij Tikkie gebruiken. Door het herkenbare kleurgebruik en de heldere insights hebben we een activerende campagne ontwikkeld die niet alleen het merk Tikkie laadt, maar ook direct converteert naar downloads.

Je bent succesvol aangemeld
Je bent reeds aangemeld