Work

Shell Eco-marathon 2012 – 2015

De Shell Eco-marathon is een wedstrijd waarbij drieduizend studenten uit tweehonderd teams van over de hele wereld met zelfgebouwde auto’s zoveel mogelijk kilometers moeten afleggen op 1 liter brandstof. Aan ons de vraag om dit grootste brandevent te ontwikkelen en te organiseren en ervoor te zorgen dat er minstens 40.000 bezoekers komen. BrandBase organiseerde het Shell Energy Lab: een groots festival waar vier dagen lang kinderen van 6 tot 11 jaar, spelenderwijs de wereld van techniek ontdekken met als thema ‘Beleef de wereld van morgen’.

De campagne bestond uit print, film, advertenties, buitenreclame, spectaculars, digital een photobooth en een Metro-krant Take-over.

Veel free publicity werd gegenereerd door de Shell Eco-marathon Experience. Een pop-up store op Rotterdam Centraal die twee weken voor het event bezoekers een voorproefje gaf van de Shell Eco-marathon en het Shell Energy Lab.

Resultaten

Bezoekers
50.000+
Aantal journalisten
62
Mediawaarde
3 x de eventwaarde
Je bent succesvol aangemeld
Je bent reeds aangemeld