Work

SAIL 2015

ING is al 40 jaar hoofdsponsor van SAIL Amsterdam, het grootste nautische evenement ter wereld. In 2010 bedacht en bouwde BrandBase het Pirateneiland voor ING. In 2015 ontwikkelde BrandBase opnieuw een activatiecampagne: ‘Zeehelden ontdekken de wereld’. Hierbij bezocht een Zeehelden-expositie vijf zeeheldenbuurten in Nederland. Het flagship event was het ING Zeeheldeneiland op het ‘centre court’ van SAIL Amsterdam met tal van activiteiten voor kinderen en iedere avond een dj, gin-tonic bar en catering.

Het flagship event was het ING Zeeheldeneiland op het ‘centre court’ van SAIL Amsterdam. Kinderen kregen een doeboekje met een kompasje om langs alle activiteiten te gaan; zeilbootjes vouwen, knopen leggen, kompas lezen, specerijen leren kennen, schminken en meer. Iedere avond een programma met een DJ, een gin tonic bar en catering. Het ING Zeeheldeneiland was prominent aanwezig in alle SAIL-communicatie, van plattegrond tot een spread in de SAIL-bijlage van de Telegraaf.

Resultaten

Social media
Online video impressies
691.000
Bezoekers
Aan het ING Zeeheldeneiland
112.500
Onderzoek
Wie is hoofdsponsor SAIL?
83% noemt ING als eerste
Je bent succesvol aangemeld
Je bent reeds aangemeld