La League

In veel landen worden meisjes op een minderwaardige manier behandeld door hun vader(figuur). Plan zet zich in om dit patroon te doorbreken. Voetbal is gedomineerd door mannen, terwijl meisjesvoetbal wereldwijd de snelst groeiende sport is. Door deze twee werelden te combineren, worden vader en dochter bij elkaar gebracht. BrandBase ontwikkelde hiertoe La League, een nieuw merk dat is gepositioneerd als initiatief van Plan. Met een naam die appelleert aan zowel voetbal als vrouwelijkheid en een sterke, maar toch warme persoonlijke aanpak.

Oplossing

La League. Een nieuw merk dat is gepositioneerd als initiatief van Plan. De naam La League is internationaal en appelleert aan zowel voetbal als vrouwelijkheid. De pay-off ‘Born to Win’ ondersteunt waar het merk voor staat. De beeldtaal van het merk is authentiek. De rauwe documentaire manier van fotografie (door Bill Tanaka) laat krachtige meisjes zien zonder poespas. Dit past goed bij de underdog-positie van de meisjes.

Merk

La League zal wereldwijd als merk communiceren en is tevens afzender van diverse lokale evenementen en activations. Het merk en visuele stramien zal op dezelfde manier uitgerold worden in alle markten wereldwijd.

Huisstijl

Het uitgangspunt van de huisstijl is een internationaal karakter. Het merk La League moet internationaal en integraal uitgerold kunnen worden met fotografie gericht op de specifieke markten. Karakteristiek voor het merk La League is de sterke maar toch warme persoonlijke aanpak, met name in de fotografie. De beeldtaal en het kleurgebruik is juist minimaal om zo een omgeving te creëren waarin fotografie goed tot zijn recht komt.