Work

I protect tigers shirt

In 100 jaar is de populatie tijgers in het wild met 97% afgenomen. Anno 2017 zijn er nog slechts 3900 wilde tijgers…

Om in een later stadium fondsen te kunnen werven wilde het Wereld Natuur Fonds eerst deze cijfers onder de aandacht brengen bij een nieuwe en jongere doelgroep.

We vinden de tijger een prachtig dier en gebruiken hem al eeuwen als stijlicoon, maar de tijger zelf heeft daar te weinig profijt van gehad. Dit hebben we omgedraaid. We hebben de tijger als stijlicoon ingezet zodat de tijger er wél profijt van heeft.

We spelen in op een aspect wat belangrijk is voor de doelgroep; fashion. Het zeer beperkte aantal tijgers benadrukken we met een limited edition shirts, ontworpen door Nederlands top designer Bas Kosters.

3900 tijgers = 3900 shirts

Tijdens de hoofdshow van Amsterdam FashionWeek werd het shirt gepresenteerd.
Diezelfde avond startte de online-verkoop van het shirt met een symbolische prijs van €39,00.

Naast PR heeft het concept er ook voor gezorgd dat we €149.000 aan fondsen hebben opgehaald. In plaats dat de campagne geld heeft gekost, leverde het geld op voor het Wereld Natuur Fonds!

Resultaten

Total reach
45.261.144
Advertising value
€175.052
Funds raised
€149.000
Je bent succesvol aangemeld
Je bent reeds aangemeld