Work

Generation Discover Festival 2016

Onze opdracht was het ontwikkelen, organiseren en produceren van een jaarlijks terugkerend evenement dat minimaal 30.000 jongeren, in en rondom Den Haag, enthousiast maakt voor wetenschap & techniek. We bedachten het Shell Generation Discover Festival. Een groots, vijfdaags festival op het Malieveld waar jongeren van 8 tot 12 jaar spelenderwijs in aanraking komen met de toekomst van energie, innovatie, wetenschap & techniek.

Salt Water Cars

Racen met een zelfgemaakt autootje dat rijdt op zout water. Voordat je kunt racen op de track, bouw je het autootje zelf en mix je de juiste hoeveelheid zout met water. Iedere jonge bezoeker ontving een gratis autootje. De autootjes werden ook via het speciale scholenprogramma verspreid onder de scholieren in Den Haag, voorafgaand aan hun bezoek aan het festival. In combinatie met een gastles van een Shell medewerker werden de jongeren voorbereid op hun bezoek.

Opening festival

Generation Discover Festival werd feestelijk geopend door Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland en Jozias van Aartsen, burgemeester van Den Haag. Ben van Beurden, CEO Royal Dutch Shell, sprak het publiek toe via een filmpje. De kinderen namen deel aan de drone challenge en mochten als winnaar het startschot geven.

Campagne

De campagne bestond uit print, film, advertenties, buitenreclame, digital een photobooth en een tram wrapping. De campagnebeelden zijn ontwikkeld door BrandBase.

Resultaten

Bezoekers
Totale aantal bezoekers
31.846
Scholieren
Totale aantal scholieren
9.382
Scholen
Aantal deelnemende scholen
171
Vrijwilligers
Aantal Shell-medewerkers
142
Je bent succesvol aangemeld
Je bent reeds aangemeld