ANWB Lichtbrigade

ANWB voert een algemene verkeersveiligheidscampagne met als doel in 2020+ het aantal verkeersslachtoffers met 50% terug te dringen. Onderdeel hiervan is fietsverlichting. Aan BrandBase de vraag de noodzaak van goede fietsverlichting onder de aandacht te brengen. We ontwikkelden een campagne met in de hoofdrol de ‘ANWB Lichtbrigade’. Deze zette, uitgerust met spotlight op het dak van hun brigadeauto, niet-verlichte fietsers in de spotlights. Het slot-event was een ANWB Fietscinema, alleen toegankelijk met goed functionerende fietsverlichting.

Als slot event van de campagne organiseerde het bureau, uit naam van de Lichtbrigade, de ANWB Fietscinema. Een drive in bioscoop voor fietsers waar men alleen naar binnen kwam met goed functionerende fietsverlichting.

Naast de activaties en het event werd de boodschap #lichtaan gecommuniceerd middels online content. Ook in deze content stond de Lichtbrigade centraal. Met een filmische trailer werd de Lichtbrigade geïntroduceerd en met korte filmpjes van de activatie zag je de Lichtbrigade in actie.

Resultaten

Online
Vermeldingen in toonaangevende websites
3
Full-page berichtgeving
In nationale en regionale kranten
3
Je bent succesvol aangemeld
Je bent reeds aangemeld