Work

45th ABN AMRO World Tennis Tournament

Als ‘Partner van de Toekomst’ sponsort ABN AMRO het ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy Rotterdam. Talent ontdekken, ontwikkelen en bekronen staat hierbij centraal. Zo ook in deze campagne, waarin we met diverse middelen op zoek gingen naar de allerbeste ballenkids van het land. Via het ‘Talent Centre’, dat door het land reisde, werden uiteindelijk de twee ballenkids geselecteerd voor de finale van het toernooi.

De Ballenkids

De ballenkinderen kregen voor het 3e jaar op rij de hoofdrol. Zij zijn namelijk dé toekomstige tennistalenten. We gingen op zoek naar de allerlaatste en allerbeste ballenjongen- en meisje voor de finale van het ABN AMRO World Tennis Tournament in Ahoy Rotterdam. Kinderen konden meedoen aan diverse selectiedagen in het land in aanloop naar het tournooi. In het ‘Talent Centre’ werden deelnemers getest op een aantal typerende spelonderdelen. Uiteindelijk werd het beste duo via diverse selectierondes, geselecteerd voor de finale die ging tussen Federer en Dimitrov.

De Finale

Via de selectieronde werd het aantal teruggebracht van 500+ naar 2 ballenkids voor de finale. Zij zagen als officiële ballenjongen en -meisje in de finale, vanaf het centre court, hoe Roger Federer na 6 jaar opnieuw de nummer 1 van de wereld werd en het toernooi won.

Je bent succesvol aangemeld
Je bent reeds aangemeld