Tikkie contentcampagne

Terug

Briefing

Afgelopen jaar is de betaalapp Tikkie van ABN AMRO gelanceerd. De lancering (met de introductiecampagne van BrandBase) was een succes. Heel veel mensen hebben direct de app geïnstalleerd en gebruiken deze om makkelijk betaalverzoekjes via WhatsApp te doen.

Tijd voor een vervolg: ontwikkel een contentcampagne waarmee Tikkie 300.000 nieuwe downloads genereert en die tevens het merk Tikkie meer lading geeft.

Case
Tikkie contentcampagne
Categorie
Advertising, Digital

Oplossing

Door een groot onafhankelijk onderzoek uit te laten voeren rondom het ‘voorschieten’ van geld aan je vrienden en familie, hebben we via free publicity Tikkie onder de aandacht gebracht. Daarnaast hebben we met een serie humoristische films Nederland geïnspireerd met momenten waarop je eigenlijk niet zonder Tikkie kan. Denk aan het delen van de rekening bij een avond stappen, bij het kopen van een gezamenlijk cadeau etc.

Deze korte films en de bijbehorende mobiele campagne tonen herkenbare situaties, maar dan wel vanuit een onverwacht perspectief … De acteurs liggen namelijk op de grond terwijl zij Tikkie gebruiken. Door het herkenbare kleurgebruik en de heldere insights hebben we een activerende campagne ontwikkeld die niet alleen het merk Tikkie laadt, maar ook direct converteert naar downloads.