100 jaar Shell Technology Centre Amsterdam

Terug

Briefing

Shell research in Amsterdam viert in 2014 haar 100 jarig bestaan. In dit themajaar kijkt Shell terug op 100 jaar innovatie, maar vooral vooruit: ‘Shaping the future of energy through innovation’ is het thema dat overal in terug te vinden zal zijn in de activiteiten van Shell Technology Center Amsterdam. Brandbase werd gevraagd om binnen dit thema een activatiecampagne te ontwikkelen waar de innovaties van de toekomst centraal staan.

Oplossing

In een campagne die we ‘Nieuw Helden’ noemen, zetten we de mensen in de spotlights die betrokken zijn bij bijzondere innovaties binnen en buiten STCA. Doordat we juist hen centraal zetten creëren we echte verhalen van echte mensen. Hun portretten zien we terug op enorme steigerdoeken aan het gebouw van STCA. Hun persoonlijke verhalen komen tot leven in bijzondere online mini-documentaires.  Het zijn niet alleen medewerkers die een rol krijgen, maar ook personen die samenwerken met Shell. Om bekendheid te geven aan de verhalen werd er in samenwerking met Metro een special ontwikkeld van 7 pagina’s. Hierin legden we op een laagdrempelige manier uit wat deze bijzondere innovaties voor impact gaan hebben op de toekomst van onze samenleving.

Klant
Case
100 jaar Shell Technology Centre Amsterdam
Categorie
Films & content