Shell Eco-marathon 2012 – 2015

Terug

Briefing

De Shell Eco-marathon is een wedstrijd waarbij drieduizend studenten uit tweehonderd teams van over de hele wereld met zelfgebouwde auto’s zoveel mogelijk kilometers moeten afleggen op 1 liter brandstof. De competitie vindt plaats in en rond Ahoy Rotterdam. Vraag: ontwikkel en organiseer dit grootste brandevent van Nederland en zorg dat er minstens 40.000 bezoekers komen en voor een ROI van ten minste 2 x de mediawaarde.

Oplossing

Shell Energy Lab: een groots festival waar vier dagen lang kinderen van 6 tot 11 jaar, spelenderwijs de wereld van techniek ontdekken met als thema ‘Beleef de wereld van morgen’. Bezoekers kunnen deelnemen aan verrassende activiteiten en spectaculaire experimenten rond de toekomst van energie en innovatie. Bij het festival zijn diverse partners betrokken zoals Gemeente Rotterdam, BMW, Port of Rotterdam, NEMO, Linde, HP, TNO, Maxon motor en diverse universiteiten.

Klant
Case
Shell Eco-marathon 2012 – 2015
Categorie
Advertising, Events
Agency collaboration
Imagination (UK)

De campagne bestond uit print, film, advertenties, buitenreclame, spectaculars, digital een photobooth en een Metro-krant Take-over.

Veel free publicity werd gegenereerd door de Shell Eco-marathon Experience. Een pop-up store op Rotterdam Centraal die twee weken voor het event bezoekers een voorproefje gaf van de Shell Eco-marathon en het Shell Energy Lab.

Resultaten

Bezoekers
50.000+
Aantal journalisten
62
Mediawaarde
3 x de eventwaarde