SAIL 2016

Terug

Briefing

ING is al 40 jaar hoofdsponsor van SAIL Amsterdam, het grootste nautische evenement ter wereld. In 2010 bedacht en bouwde BrandBase het Pirateneiland voor ING. In 2015 vroeg ING BrandBase opnieuw de activatiecampagne  te ontwikkelen. Ontwikkel weer een eiland dat kan wedijveren met de positieve resultaten van vijf jaar geleden. Ontwikkel eveneens een landelijke campagne voorafgaand aan het evenement.

Oplossing

De campagne ‘Zeehelden ontdekken de wereld’ is ontwikkeld tot een compleet activatieprogramma. Gestart is met de Zeehelden-expositie. Een reizende serie van twaalf billboards die vijf zeeheldenbuurten in Nederland bezocht. Zo was het billboard van Piet Hein bijvoorbeeld op de Piet Heinkade te zien en die van Abel Tasman op de Tasmanstraat. Op deze billboards waren de portretten en korte informatie van de betreffende zeeheld te zien. Bij deze expositie maakten we een korte film waarin de zeehelden in kostuum en grime op weg zijn naar SAIL Amsterdam. De campagne bestond verder uit online bannering, instore en een abricampagne.

Klant
Case
SAIL 2016
Categorie
Advertising, Events, Sponsoring

Het flagship event was het ING Zeeheldeneiland op het ‘centre court’ van SAIL Amsterdam. Kinderen kregen een doeboekje met een kompasje om langs alle activiteiten te gaan; zeilbootjes vouwen, knopen leggen, kompas lezen, specerijen leren kennen, schminken en meer. Iedere avond een programma met een DJ, een gin tonic bar en catering. Het ING Zeeheldeneiland was prominent aanwezig in alle SAIL-communicatie, van plattegrond tot een spread in de SAIL-bijlage van de Telegraaf.

Resultaten

Social media
Online video impressies
691.000
Bezoekers
Aan het ING Zeeheldeneiland
112.500
Onderzoek
Wie is hoofdsponsor SAIL?
83% noemt ING als eerste