Plan Bag to School

Terug

Briefing

Plan Nederland heeft een special programma ontwikkeld voor meisjes in Uganda; het Menstrual Hygiene-project. In Uganda is er een taboe rondom menstruatie. Dit zorgt ervoor dat meisjes een week in de maand hun school missen. Om dit project te financieren, heeft Plan Nederland speciale clutches laten ontwikkelen welke worden verkocht in de Bijenkorf. Hoe kan Plan Nederland samen met haar ambassadeurs Neelie Kroes, Caro Emerald en Pip Pellens aandacht vragen voor de verkoop van deze tasjes en het Menstrual Hygiene-project? Aan BrandBase de vraag een passende campagne te bedenken en produceren.

Oplossing

BrandBase ontwikkelde de ‘Bag to School’-campagne waarin de clutches en de ambassadrices de hoofdrol spelen. De campagne bevatte meerdere onderdelen waaronder een speciaal evenement waar de ambassadrices de tasjes onthulden aan de pers, gepresenteerd door Daphne Bunskoek. Drie bijzondere danseressen, gekleed in outfits die matchen met de clutches zorgden voor spektakel. Naast het evenement heeft BrandBase ook de communicatie rondom het event verzorgd. Van het campagnebeeld met Caro Emerald tot de persoonlijke filmuitnodigingen met Caro en Pip voor de pers, en winkeldisplays voor de Bijenkorf.

Klant
Case
Plan Bag to School
Categorie
Events, Promotional
Event fotografie
Bill Tanaka