Openingen KPN XL Winkels

Terug

Briefing

KPN heeft een nieuwe winkelformule: kpn XL. In deze winkels kunnen klanten en niet-klanten terecht voor alles op het gebied van telecom en ICT-zaken. Service op maat is een van de voornaamste eigenschappen van de kpn XL winkels. Aan BrandBase de vraag om elke openingregionaal onder de aandacht te brengen en traffic naar de winkels te genereren.

Oplossing

BrandBase heeft diverse activatie concepten bedacht en gerealiseerd met ieder een traffic mechanisme. Kom naar de winkel, kraak de kluis en win een gesigneerde gouden smartphone/tablet van gouden medaille winnaar Sven Kramer. Een mobiele gooiwand op locaties in de buurt van de XL winkel. Je prijs kon je dan ophalen in de winkel. Ook maakten we de grootste chocoladeletters ter wereld voor de opening die in de Sinterklaas-periode viel. Consumenten konden gave gadgets uit de letters hakken. En speciaal voor de ondernemers (een belangrijke doelgroep van kpn XL) organiseerden we de ‘ondernemerslunch’ waarbij de gerechten zijn samengesteld uit de specialiteiten van de mede-ondernemers uit de buurt. Met dit laatste event zette we kpn XL neer als een sympathieke nieuwe buur.

Klant
Case
Openingen KPN XL Winkels
Categorie
Advertising, Events

Results

Aan elke activatie zat een sterk traffic mechanisme gekoppeld. Dit heeft geleid tot veel unieke en herhaalde winkelbezoeken. Door de activaties te targetten wanneer gewenst, hebben we de juiste doelgroep op het juiste moment aan kunnen spreken. De activaties met een vergroot PR karakter zoals de opening met Sven Kramer, de grootste chocoladeletters of de ondernemerslunch hebben daarbij ook gezorgd voor de nodige regionale publiciteit.