Op Eigen Benen

Terug

Marktplaats heeft de campagne “Op Eigen Benen” gelanceerd die focust op nieuwe studenten die op kamers gaan. Een nieuwe stad, een nieuwe opleiding en nieuwe vrienden. Allemaal prikkels die op je afkomen wanneer je begint met studeren.

De opdracht
Creëer een unieke live experience tijdens de introductieweek waar studenten interieurinspiratie opdoen en in aanraking komen met het ruime kameraanbod van Marktplaats.

Case
Op Eigen Benen
Categorie
Events, Promotional

Oplossing

Verwelkom studenten in de mooiste studentenkamer van Nederland op de hotspot van Amsterdam: de A’DAM Toren. BrandBase heeft een hippe pop-up club gerealiseerd exclusief voor studenten. Over een periode van vier uur opende “Spot M” haar deuren. Club vibes, detox cocktails en het beste uitzicht van de stad.

Het interieur van Spot M bestond uit vintage meubilair, allemaal afkomstig van Marktplaats. Met behulp van een telescoop die voor het raam stond mochten de studenten de stad afzoeken naar Spot M-logo’s. De studenten die de logo’s vonden, gingen naar huis met het interieur van Spot M!

Door de grote ramen in Spot M kun je over de hele stad heen kijken. Dit unieke uitzicht werd gebruikt als interactieve map met daarop het ruime kameraanbod van Marktplaats. Locatie-pins op de ramen gaven de locaties van de verschillende kamers aan. Studenten konden de locatie-pins met hun telefoon scannen en zo direct het kameraanbod bekijken.

Met deze onconventionele approach heeft Marktplaats laten zien dat ze de doelgroep goed begrijpt door een experience te creëren die perfect aansluit bij de interesses van studenten.