Marktplaats Koninginnedag activatie

Terug

Briefing

Door middel van een activatieprogramma rondom Koninginnedag meer zichtbaarheid en PR genereren voor Marktplaats. Dé dag in het jaar dat heel Nederland zijn en haar spullen aan de man probeert te brengen. Exact de activiteit die Marktplaats het hele jaar faciliteert. Door middel van een online activatiecampagne met het Koninginnedagpakket als communicatiedrager laten zien dat Marktplaats voor, tijdens en na Koninginnedag helpt om uw spullen succesvol te verkopen

Oplossing

Voor een optimale verkoop tijdens Koninginnedag kon in de aanloop naar 30 april het ‘Marktplaats Koninginnedagpakket’ worden besteld via deactiesite. Het pakket bestond uit handige prijsstickers, een verkooptoeter en een leuk verkoopkleedje met een persoonlijke tekst.

Marktplaats biedt online al de juiste voorzieningen voor het verkopen. Voor een optimale verkoop tijdens Koninginnedag kon in de aanloop naar 30 april het ‘Marktplaats Koninginnedagpakket’ worden besteld via de actiesite. Het pakket bestond uit handige prijsstickers en een leuk verkoopkleedje, met een persoonlijke tekst. Dit kleedje is na Koninginnedag ook nog te gebruiken, bijvoorbeeld als picknickkleedje.
Op 30 april hielp Marktplaats tevens met het verkopen d.m.v. het ‘live billboard’, een levensgrote Marktplaatsadvertentie. De veilingmeester zorgde dat jouw product voor een goede prijs werd verkocht.On the 30
th of April, Marktplaats also helped to sell with the live billboard and a life-size Marktplaats ad in the largest national newspaper. The auctioneer made ​​sure that your product was sold for a good price.

Om Marktplaats-klanten nog meer te helpen bij hetsuccesvoller verkopen van hun 2e hands spullen, was het mogelijk om via de actiesite een online verkoopkleedje aan te maken. Een handig kleedje voor op facebook wat tepersonaliseren was met naam, foto en de eigen Marktplaats-advertenties.

De campagne werd ondersteund met banners en een radiocommercial. Een grote run op het Marktplaats Koninginnedagpakket tot gevolg. Alle 10.000 Koninginnedagpakketten waren in zeer korte tijd vergeven. Het live billboard trok lokaal de aandacht en leverde veel positieve reacties op. Met deze activatie heeft Marktplaats haar propositie bewezen.

Case
Marktplaats Koninginnedag activatie
Categorie
Advertising, Digital, Events

Resultaten

Koninginnedagpakketten
Gratis weggegeven
25.000