ING Mobiel Bankieren Appeltaart

Terug

Briefing

ING’s Mobiel Bankieren App bestaat 3 jaar. De bank gebruikt die gelegenheid om app-gebruikers te bedanken en klanten die nog niet mobiel bankieren aan te moedigen de app ook te gebruiken. ING zoekt een vriendelijke, spontane activatie waar iedereen blij van wordt en die op een leuke, positieve manier de app onder de aandacht brengt.

Oplossing

BrandBase bedacht een lekkere activatie die (1) dicht bij de gebruikers komt, (2) op een vrolijke manier meer vertelt over de app en (3) huidige gebruikers echt even bedankt.
Actie APPeltaart vond plaats op 13 november 2014. Op 12 stations stonden gezellige karren tjokvol geurige punten appeltaart. Treinreizigers kregen, op vertoon van de ING Mobiel Bankieren App, een gratis stuk taart – als bedankje voor 3 jaar gebruik. Dat werden behoorlijke rijen vrolijke klanten die maar wat graag zo’n verse taart meenamen.
Tegelijkertijd werd de APPeltaart als taartdiagram gebruikt in de landelijke advertentie. In de advertentie bedankte de bank de gebruikers en spoorde alle klanten aan om óók mobiel te bankieren.
Ook regionaal kreeg de activatie ondersteuning. Iedere provincie kreeg een eigen Facebook-advertentie met interessante statistieken en feiten over 3 jaar ING Mobiel Bankieren App in die provincie.

Klant
Case
ING Mobiel Bankieren Appeltaart
Categorie
Advertising, Promotional

Resultaten

Gecombineerde likes
Op 12 regionale Facebook pagina's
1196
Oplage
Smakelijke advertentie in Metro
500.000