ING Locker Wall

Terug

Briefing

ING is geen officiële partner van het EK voetbal 2012 in Polen. De vraag aan BrandBase om ING tijdens dit toernooi toch op een onderscheidende en zichtbare manier te positioneren als Europese bank. Breng deze boodschap on- en offline over aan de Europese focuslanden van ING die op het EK spelen en langskomen in Gdansk: Spanje, Italië, Duitsland en Polen en ook de Duitsers in Frankfurt.

Oplossing

Service verlenen is een van de belangrijkste pijlers van ING. Om dit te bewijzen, bedachten en produceerden we de ING Locker Wall. Een muur van 25 meter lang en 10 meter hoog opgebouwd uit kluisjes. Alle Europese supporters konden gratis gebruik maken van deze locker service om hun spullen veilig op te bergen. De ING Locker Wall stond op een prominente plek in Gdansk en Frankfurt waarmee ING goed zichtbaar was met een relevante (en dankbare) activatie.

Om naast de supporters in Gdansk en Frankfurt ook de velen ‘thuisblijvers’ de boodschap mee te geven, hebben we drie viral video’s gemaakt. In deze video’s lieten we de ‘fun side’ van de ING Locker Wall zien. Bij het openen van een kluisje verrasten we supporters op een grappige manier.

Klant
Case
ING Locker Wall
Categorie
Events & Experiential, Films & content

Resultaten

Views
In focusmarkten
573.000
Award
Sports Marketing
360°