ING 10 jaar hoofdsponsor Rijksmuseum

Terug

Briefing

Als hoofdsponsor heeft ING het voornemen de  kunst en cultuur van het  Rijksmuseum dicht bij een breed publiek te brengen. Dat doet ze door bezoek makkelijk te maken, bijvoorbeeld met de ING Rijksmuseumdagen. Dit zijn speciale weekenden in 2014 en 2015 waarbij je als gast van ING bijzondere rondleidingen en workshops krijgt.

Verzin een activatie die aansluit bij ING’s voornemen de kunst en cultuur van het Rijksmuseum dicht bij een breed publiek te brengen, waarmee de kaarten kunnen worden weggegeven en welk op een vriendelijke manier ING’s hoofdsponsorschap uitdraagt.

Bedenk daarnaast een activatie die bijdraagt aan het sponsorschap van ING en kunst toegankelijker maakt voor een breed publiek.

Oplossing

Voor de Rijksmuseumdagen bedachten we de Facebook-actie Zet jezelf in de picture. Via een app zetten klanten van ING hun eigen gezicht in een klassiek werk uit het Rijksmuseum. Met een zelfbedachte titel geven ze een originele draai aan het werk. Een jury beloont de meest vindingrijke inzendingen met gratis kaartjes tijdens de ING Rijksmuseumdagen.

 

Klant
Case
ING 10 jaar hoofdsponsor Rijksmuseum
Categorie
Advertising, Events, Sponsoring
Deliverables
Event, activation & print

Oude Meesters door Nieuwe Meesters

Om kunst toegankelijker te maken voor een breed publiek, bedachten we ‘Oude Meesters door Nieuwe Meesters’. Een project waarbij urban artists zich laten inspireren door werken uit het Rijksmuseum om die werken vervolgens te herscheppen in het Amsterdamse  straatbeeld. Michel Alders (aka  Focuz),  TelmoMiel en  Donovon Spaanstra maakten hun versie van werken van Rembrandt, Frans Hals en Willem van de Velde – in de Warmoesstraat, Haarlemmerstraat en de NDSM-werf.

Een korte  documentaire toont het proces waarin de kunstenaars, eeuwen van elkaar verwijderd, tot elkaar komen in vakmanschap, talent en de bronnen van meesterschap.