ING Golfsponsoring

Terug

Briefing

Golf is met bijna 400.000 golfers de derde sport van Nederland, waarin sportief presteren, gezelligheid en zakelijk netwerken op ruim 200 golfbanen samenkomen. ING Private Banking is trotse hoofdsponsor van het Nederlandse golf. Samen met de Nederlandse Golf Federatie wil ING de sport verjongen en vernieuwen, zodat de huidige en de toekomstige generatie golfers nog meer plezier kan beleven aan de sport. Aan BrandBase de vraag dit sponsorprogramma af te trappen op een manier die aantrekkelijk is voor heel Nederland.

Oplossing

Golf is allang geen oubollige en elitaire sport meer. Toch is de perceptie dat wel. BrandBase nam ‘de afslag’ van het sponsorschap letterlijk door golfpro Mark Reynolds op de gong van de Amsterdamse Beurs af te laten slaan als PR-moment. Mark en de gong zijn de rode draad in de mediacampagne. Om golf aantrekkelijk te maken voor heel Nederland ontwikkelde BrandBase de ‘trick shot’ film waarbij Mark Reynolds vanuit verschillende situaties op een gong slaat. Tevens maakte BrandBase het campagnebeeld dat als advertentie in de Telegraaf is gedrukt en op verschillende online banners geplaatst is.¬†Een eenduidige sterke campagne met een duidelijke afzender. De PR stunt in de Amsterdamse Beurs is live gestreamd via RTL-Z en stond direct in diverse online publicaties.

Klant
Case
ING Golfsponsoring
Categorie
Advertising, Sponsoring