I protect tigers shirt

Terug

Briefing

In 100 jaar is de populatie wilde tijgers met 97% afgenomen. Nu zijn er nog slechts 3900 wilde tijgers. Om in een later stadium fondsen te kunnen werven, wilde het Wereld Natuur Fonds eerst deze cijfers onder de aandacht brengen bij een nieuwe en jonge doelgroep.

Inzicht

We vinden de tijger een prachtig dier en gebruiken hem al eeuwen als stijlicoon, maar de tijger zelf heeft daar nooit profijt van. Dit draaien we om. We gaan de tijger als stijlicoon inzetten, zodat de tijger er wél profijt van heeft.

Concept

We spelen in op een aspect dat belangrijk is voor de doelgroep; mode. Het zeer beperkte aantal tijgers benadrukken we met  limited edition shirts, ontworpen door Nederlands topdesigner Bas Kosters.
3900 tijgers = 3900 shirts. WEG = WEG.

De launch van het shirt was tevens de launch van de PR-campagne. Tijdens de hoofdshow van Amsterdam Fashion Week werd het shirt gepresenteerd. Diezelfde avond startte de online-verkoop met een symbolische prijs van €39,00.

Klant
Case
I protect tigers shirt
Categorie
Advertising, Promotional

Resultaten

Totaal bereik
45.261.144
Advertentiewaarde
€175.052
Opgehaald bedrag
€149.000