Vier de lancering van de nieuwe biologische HEMA-worst

Terug

Briefing

HEMA is voor de zevende keer door European Institute for Brand management uitgeroepen tot ‘Meest onmisbare merk van Nederland’. Daarbij heeft HEMA recent een biologische variant van het icoon de rookworst aan het assortiment toegevoegd. BrandBase is gevraagd hier een spectacular voor te ontwikkelen die free publicity genereert.

Oplossing

De HEMA-rookworst is het icoon van HEMA. Om de titel ‘Meest onmisbare merk van Nederland’ te vieren, gebruikte BrandBase dit icoon als drager van de stunt. De vorm van de worst is als ‘graancirkel’ op een oer-Hollandse akker van 5 hectare gemaaid. BrandBase maakte een commercial van het project. En ja, met de echte boer! Deze is diverse malen uitgezonden onder meer in het reclameblok voor het kijkcijferkanon Boer Zoekt Vrouw.

Klant
Case
Vier de lancering van de nieuwe biologische HEMA-worst
Categorie
Advertising, Promotional

Resultaten

Mediawaarde ex commercial
€ 300.000
Publicaties
10+