Generation Discover Festival

Terug

Briefing

Ontwikkel, organiseer en produceer een jaarlijks terugkerend evenement dat ieder jaar minimaal 30.000 jongeren, in en rondom Den Haag, enthousiast maakt voor wetenschap & techniek. Maak dit initiatief van Shell zichtbaar en breng het tot leven bij medewerkers, stakeholders, het onderwijs, de politiek en natuurlijk bij de scholen, scholieren & de inwoners van Den Haag.

Oplossing

Generation Discover Festival van Shell. Een groots, vijfdaags festival op het Malieveld in Den Haag. Jongeren van 8 tot 12  jaar komen spelenderwijs in aanraking met de toekomst van energie, innovatie, wetenschap & techniek. Op het festival ontdekken ze de wereld van morgen door middel van actieve uitdagingen, leerzame belevenissen en indrukwekkende technologische hoogstandjes. Ze laten je zien én beleven hoe gaaf de wereld er in de toekomst uit kan zien. En hoe jij als uitvinder van de toekomst daar een rol in kunt spelen. Bij het festival zijn diverse partners betrokken zoals Gemeente Den Haag, Museon, AkzoNobel, Linde, BASF, Kivi, Maxon Motor, Museum Boerhaave, Geofort en NEMO.

Klant
Case
Generation Discover Festival
Categorie
Advertising, Events

Salt Water Cars

Racen met een zelfgemaakt autootje dat rijdt op zout water. Voordat je kunt racen op de track, bouw je het autootje zelf en mix je de juiste hoeveelheid zout met water. Iedere jonge bezoeker ontving een gratis autootje. De autootjes werden ook via het speciale scholenprogramma verspreid onder de scholieren in Den Haag, voorafgaand aan hun bezoek aan het festival. In combinatie met een gastles van een Shell medewerker werden de jongeren voorbereid op hun bezoek.

Opening festival

Generation Discover Festival werd feestelijk geopend door Marjan van Loon, president-directeur van Shell Nederland en Jozias van Aartsen, burgemeester van Den Haag. Ben van Beurden, CEO Royal Dutch Shell, sprak het publiek toe via een filmpje. De kinderen namen deel aan de drone challenge en mochten als winnaar het startschot geven.

Campagne

De campagne bestond uit print, film, advertenties, buitenreclame, digital een photobooth en een tram wrapping. De campagnebeelden zijn ontwikkeld door BrandBase.

Resultaten

Bezoekers
Totale aantal bezoekers
31.846
Scholieren
Totale aantal scholieren
9.382
Scholen
Aantal deelnemende scholen
171
Vrijwilligers
Aantal Shell-mederwerkers
142