ASR Andere Spelen

Terug

Briefing

Kinderen bewegen te weinig en dat heeft gevolgen voor hun gezondheid. Verzekeraar a.s.r. nam het initiatief voor een grootschalig brandevent: de Andere Spelen. Waar kinderen van zeven tot veertien jaar op een energieke manier kennis maken met onbekende sporten. 72andsunny ontwikkelde het concept en de communicatie en vroeg Brandbase invulling te geven aan het event in de Jaarbeurs.

Oplossing

BrandBase zetten haar ervaring in grootschalige ‘serious fun’-activaties in om de jonge doelgroep op een interactieve manier -letterlijk- in beweging te krijgen. Er werd een dynamische sport-arena in de Jaarbeurs in Utrecht ontwikkeld. Hier gaven meer dan honderdvijftig sporters van tien sportbonden high-impact workshops in onder meer fierljeppen, bossaball, zwaardvechten, twirling en onderwaterhockey. Met energieke muziek, sprekende decors en swingende presentaties, vlogen de kinderen uitgelaten van ervaring naar ervaring.

Er werd gespeeld, ontdekt en vooral: bewogen door 8.000 enthousiaste kinderen.

Veel media besteedden op een positieve manier aandacht aan het evenement. Onder meer het Noordhollands Dagblad, De Telegraaf en de Volkskrant berichtten over de Andere Spelen.

Klant
Case
ASR Andere Spelen
Categorie
Events