ABN AMRO Tennis Toernooi

Terug

Briefing

Nederland moet tennisgek worden in februari, mogelijk gemaakt door het ABN AMRO World Tennis Tournament. Er moet over gesproken worden en het moet aandacht krijgen op social media en in ABN AMRO-kantoren. Bedenk een manier waarop het ABN AMRO WTT meer zichtbaarheid krijgt, op een spectaculaire en geloofwaardige manier. Meer specifiek: hoe kan ABN AMRO zich profileren als een sympathieke en betrokken organisatie, gericht op talentontwikkeling en het realiseren van ambities?

Oplossing

Als je het hebt over talent, dan heb je het over de jeugd. Jeugd met een passie voor sport en een passie voor tennis. BrandBase koos voor de ballenjongens en -meiden van het WTT. Die zorgen er al 43 jaar voor dat de wedstrijden vlekkeloos verlopen.

Case
ABN AMRO Tennis Toernooi
Categorie
Advertising, Events, Sponsoring
Deliverables
Teaser film, online game, retailcommunicatie, portretfilm, online banners & Facebook ads, PR-stunt & een 'experience' tijdens het ABN AMRO WTT

Met de campagne volgen we de droom van de ballenjongens en -meisjes om gekozen te worden voor het ABN AMRO WTT. Door deze persoonlijke verhalen sluit de campagne aan bij de ATL-campagne ‘Wat is jouw verhaal’ en illustreren wij hoe ABN AMRO investeert in het talent van morgen. Campagne-elementen zijn: een spectaculaire, webfilm, stand, pr, samples en online media.

Resultaten

Return on Investment
9x
Spelers van game
51.000
Social media views
3,5 miljoen